Ida - damp!

Försöker ladda ner musik till mobilen vilket inte funkar -.- funkade ju förrut men de programet jag använde då har slutat att fuunka! -.- 
Aja sitter och lyssnar på braa musik med johanna , stallet blir de om en stund, ut och gå med henne och ge en sista spruta ;o Snällaste clara har mockat o fixat hö åt mig! :D 
Origenteringen gick väl sådär, hittade alla kontroller på 1 timma och 50 min, och maxtiden va 2 timmar, haha ;)
tappade bara bort oss lite när johanna höll kartan åt fel håll osv ;)
 

Postat av: Julia

Riktigt fin :)
Hur lång är du?
Har ni fått sålt Rocky än?

Svar: Tack :)jag är 1.72 :)
Nej det har vi tyvärr inte :/
idaochmalin.blogg.se

2012-09-22 @ 16:02:05
Postat av: Julia

Okej, ni har skrivit i anonsen att ni skulle även kunna låna ut honom på foder ett tag...jag kanske är intresserad :)
Isf, kommer han att få flyttas från ert stall till ett annat närmare den som vill ha honom på foder?
Undrar lite bara.
:)<3

Svar: jaa, vart i landet ska han då isf? :)För han får flyttas till ett annat stall det går bra :)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-22 @ 16:11:04
URL: http://juliaaas.blogg.se/
Postat av: Julia

J,a jag bor i viskafors, så isf skulle det bli i viskafors eller innom Borås :)

2012-09-24 @ 17:43:54
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Ja, jag bor i viskafors, så isf skulle det bli i viskafors eller innom Borås :)

Svar: Men det är ju inte långt ;)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-24 @ 17:44:11
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Vart står han?
Hur lång är det tyyp?
Isf hur mycket är det jag ska betala och vad är det?

2012-09-25 @ 17:16:32
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Vart står han?
Hur lång är det tyyp?
Isf hur mycket är det jag ska betala och vad är det?

Svar: han står utanför vänersborg ungefär 1 ½ h bildfärd lite drygt från borås.om ni är seriöst intresserade är det bäst att ni ringer nummret i annonsen, sen gärna lite om vad du har för erfarenheter och hur gammal du är och hur stallet han isf ska stå på ser ut :)
pris, gör vi upp tillsammans :)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-25 @ 17:16:43
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Okej :)
Good, ringer kanske om jag inte hitta ngn annan.
Skulle ju vilja ha han som tävlings ponny och tävla lite med!
Går det bra?
Vill bara veta hur är han att tävla överhuvudtaget?
Busar han på tävlingsplatsen är han het? Stark?

Svar: jag har absolut ingenting emot om du tävlar han,blir bara glad! :Dhan är en racer och gör alltid sitt bästa.kan bli stark, har ibland ett kimblewick på han i hoppningen och det funkar super,busar inte vad jag har märkt iaf,kan ju bli taggad och nyfiken av alla nya hästar och människor.

men hur länge har du ridit och hur gammal är du,vad gillar du för typer av hästar,vad för slags tävlingar hade du tänkt åka på?
lokal,regional,nationell,klubb? :)

kan ju säga om jag ska tävla nån gång neråt borås,så kan du ju komma och titta om du vill så ser du ju själv :)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-25 @ 17:25:23
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Okej det låter ju bra :)

Jag kan kopiera det jag skrivit i en anons.

Hej jag heter Julia, är 13år, 145-147cm lång, hästgalen tjej, som älskar allt med hästar och stallet att göra! Jag har ridit i ca 6-7 år på olika ridskolor, 4h, Tokarp och nu rider jag på Borås Ridhus. Har även haft medryttar ponnyer. Men nu känner jag att jag vill ha en foderponny. Vill ha en C/D ponny som jag framförallt kan tävla och träna i hoppning och lite dressyr allså en allround ponny. (Har jusst nu bara tävlat clear rounder och play and jup, men vill börja tävla lite mer och höre klasser) Ponnyn ska vara snäll, mysig och lätt att hantera. Gillar ponnyer med lite fart i men inte starka. Skulle vilja ha ponnyn i ca 1-2 år. Verkar det som om du kanske har någon liknande ponny som jag vill ha så kan du maila mig eller sms mig så hör jag av mig och berättar mer om migsjälv och vad jag kan erbjuda din häst att stå osv, är du inte helt säker kan du ändå höra av dig och fråga :)

Mest klubbtävlingar och lite play and jump, clear rond. Men vet inte jätte mycket om tävlingar och så men skulle ju vija tävla i högre klasser och mer lite störr tävlingar :)

Jaaaaa!
Det skulle vart jätte roligt att se, säg gäna till om du åker mot borås och tävlar!
Kanske på borås ridhus?

Det här är tävlingar som kommer...
7 oktober klubbhoppning omg 1
1-4 november änglahoppet med SM
11 november klubbhoppning omg 2
2 december klubbhoppning omg 3

Säg till om det är något mer du vill veta om mig eller så :)

Svar: Ååh du låter ju bara så perfekt för Rocky! :operfekt längd och ålder med rätt erfarenheter! :D

kanske kan vara med den 7 oktober eller något,hur kommer han stå? stora hagar och boxar,mycket andra hästar? :)

idaochmalin.blogg.se

2012-09-25 @ 18:15:55
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Alltså om jag ska skaffa forderponny så funderar jag på två olika stall :)
Antingen det stallet min medryttarponny står i nu :)
Det finns två boxar lediga, men dom är inte så jätte stora, men ägaren säger att det får platts för en c ponny men inte d ponny, kan fråga riktigt om hur stor den är :)
Iaf det stallet har 3 stora hagar men dom hagarna kommer byggas om och göras finare, finns totalt 7 hästar i det stallet :)
Men sedan ett annat stall som är ny renoverat med olika stora boxar, finns enskilda små hagar och ca 4 stora hagar som det går anndra olika slags hästar, känner inte det stallet så mkt men det har iaf 13 boxar i stallet grus padock, vet inte hur många hästar det finns där ;)
Ngt mer du unndrar?
Lixom vet mest om stall nm 1 det är också fint men vet inte om boxen är tillräckligt stor ;) kan fråga och så, dom ska bygga ny paddock nu :)
Men har inte bestämt ännu är ju inte riktigt säkert att jag ska ha Rocky ;) Men hoppas det måste prata mer med mamma och pappa osv :)
Men bra att vi snacka och så nu så jag vet.
Rocky ligger som altenativ ett nu :)
Så måste liksom snacka mer med dig och mamma, pappa :)

Svar: Båda alternativen låter ju väldigt bra!självklart ni får ju diskutera inom familjen och så, kommer förmodligen åka till borås den 7 och hoppa så då kan du ju komma och kolla om du vill :)
sen får ju isåfall komma överens om pris och kontrakt och sånt tillsammans :)

men nu har jag slut på frågor iaf! :)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-25 @ 19:45:42
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Japp blir jätte bra så sålänge okej du kan ju höra av dig om du ska åka och hoppa 7okt, kommer järna och kollar och vill järna hälsa på Rocky om det går bra? :)
Aa, men du får ju lära mig lite så har liksom inte haft foderponny innan så vet inte något om kontrakt och sådant :) Men det blir säkert jätte bra tillslut :)

Svar: klart du får hälsa på honom! ;)är inte jättebra på det själv heller men brukar fråga min kompis som vet mycket om sånt och brukar hjälpa mig :)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-25 @ 21:06:08
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Okej vad bra :)

Japp här är mitt mobil nummer 0705841447 så kan ju du smsa mig när du vet säkert om du ska tävla då eller inte :)

Svar: Yes det gör jag , och om det är något mer eller så får ni gärna ringa! :)hemtelefon: 0521-30230
mobil (pappas) : 0705335538

Sen finns det tydligen redan färdiga fodervärd kontrakt man kan köpa vilket vi kommer göra om det är så att du vill ha honom,och vi står för försäkringen och så får ni stå för allt annat,sen kommer även du få med utrustning osv :)
har du bilder på stallet han kommer så i ifall ni vill ha han? :)

Men som sagt diskutera med dina föräldrar först ;)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-25 @ 21:14:58
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Nej har inte bilder men kan fixa om du vill :)

2012-09-26 @ 15:48:39
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Tror jag glömde skriva det i du vet den där anonsen att jag har liksom inte ridit 6 år på raken utan lite då och så tyyp när jag var liten tyyp 6 år red jag ca 1 år sen när jag blev 9 år har jag ridit 5 år på raken :) Fast olika ridskolor :)

Svar: men du har erfarenhet iallfall? :)har du någon video på när du rider? :)

hade vart snällt :)
tyvärr kommer jag inte åka till borås den 7:de mamma tyckte det blev förlång för bara en klubbtävling tyvärr ;(

Du vet ingen tävling som är typ mellan oss två?
idaochmalin.blogg.se

2012-09-26 @ 15:58:24
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Ja det har jag vell :)
Rider i en p4 på borås ridhus nu :)
Ska kolla igenom alla vidior och se om jag har någon som är hyfsat ny :)
Okej vet inte riktigt, tror inte det :)

Svar: okej :)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-29 @ 13:08:47
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Men hur är Rockys foderstart?
Bara undrar pappa vill veta lite hur mycket det undgefär kostar att ha honom i ett år :) Du vet med hovslagare och allt

Svar: i kg havre,betfor och pellets + hö kan kolla upp mer exakt hur mycket.För dom i stallet sköter foderstaten ;)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-30 @ 12:46:44
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Okej bra kan du kolla upp det vore bra :)

Svar: yes :)
idaochmalin.blogg.se

2012-09-30 @ 20:51:14
URL: http://juliaaholgersson.blogg.se
Postat av: Julia

Goood"!!

2012-09-30 @ 21:31:23
URL: http://juliaaholgersson.blogg.se
Postat av: Julia

Har du kollat upp foderstarten än?
Skulle järna vilja vet det snabbt :)
Och hur mycket hö osv, hur många måltider får han per dag`? 3st eller?

Svar: ja, han äter ca: 7-8 kg hö/dag5 dl havre,5 dl pellets och betfor.

morgon middag kväll,på dagen få han bara 1-2 kg hö och på kvällen får han havren,alltså ingen havre på morgonen ;)

Han äter ganska mycket för att vara C-ponny! ;)
idaochmalin.blogg.se

2012-10-02 @ 14:44:07
URL: http://juliaaas.blogg.se
Postat av: Julia

Aha hhaha okej men asså fattar inte så mkt är lite trög skriv så här ist exempel
Morgon : 3kg hö och 5dl pellets
Middag : 4kg hö och 2dl betfor
Kväll : 7kg hö och 5dl betfor och 3dl betfor
Skriv så fast så som han ska ha så fattar jag bettre :)

Svar: okej får kolla upp det imorgon,var inte i stallet idag,har väldigt mycket plugg drf jag svarar segt ;)
idaochmalin.blogg.se

2012-10-03 @ 08:09:06
URL: http://juliaaholgersson.blogg.se
Postat av: Julia

Okej vad bra gör det!
Undrar bara en sak till har ni egen transport?
Behöver ni den fall jag har honom på foder eller kan jag ha och annvända den fall jag åker ut på tävlingar osv? :)

Svar: ja det har vi, och ja vi kommer behöva den,ska ju själv skaffa en foderponny så snart det bara går så då behöver jag den ;)
idaochmalin.blogg.se

2012-10-03 @ 19:33:25
URL: http://juliaaholgersson.blogg.se
Postat av: Julia

Aha okej :)
Men skriv foderstarten så som jagskrev innan är fu snäll :)

Svar: Morgon:2 kg hö
5 dl pellets

Middag:
2 kg

Kväll:
3 kg hö
5 dl pellets
5 dl havre



Rocky är 20 år :)
idaochmalin.blogg.se

2012-10-04 @ 11:32:55
URL: http://juliaaholgersson.blogg.se
Postat av: Julia

Förästen hur gammal är Rocky :)?

Svar: oj, på middag ska det stå 2kg hö ;)
idaochmalin.blogg.se

2012-10-04 @ 14:57:56
URL: http://juliaaas.blogg.se/
Postat av: Julia

Okej, men är han inte rätt gammal för att tävla? Får man tävla så gammla hästar?
Märks det av något att han är gammal?

Svar: nej asså det är han absolut inte,rocky älskar att få komma ut och tävla ;)det finns ju hästar som går SM som är 25 +
nej det märks verkligen inte!
idaochmalin.blogg.se

2012-10-05 @ 10:38:12
URL: http://juliaaholgersson.blogg.se
Postat av: Julia

Okej, vad bra.
Bara undrade för säkerhets skull :)
Men kommer ni betala försäkring och vetrinär då eller?
Och jag resten eller hur?
Vet du hur mycket det kosar med hovslagare?
PS, har glömmt hur ofta ska han skos om, när bhöer han nya skor är den varje månad eller var tredie eller? :)

Svar: yes :)Ni står för vetrinär kostnader försäkring kommer vi överens om tillsammans, mamma och pappa vill gärna att dina föräldrar ringer om ni är intresserade lättare så än att sitta och svara på sånt här genom bloggen :)
tel: 0521-30230 eller 0705335538
Så ring gärna någon dag om det är så att ni är intresserade :)
Hovslagare är olika kostnader på,vi har hovslagare i stallet så det kommer räkning på stallhyran om det, så jag vet inte vad det kostar.

han ska skos om var 7 v ungefär.
idaochmalin.blogg.se

2012-10-05 @ 19:49:10
URL: http://juliaaas.blogg.se/
Postat av: Julia

Okej good, japp får prata ihop mig mer med min föräldrar, dom tycker det är väldigt dyrt :/

2012-10-06 @ 15:00:01
URL: http://juliaaholgersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0